28 жовтня в університеті "Україна" відбувся третій обласний форум батьків дітей з інвалідністю "Освіта – доступна кожному". Захід відбувався в рамках проекту "Шлях до повноцінного життя в громаді осіб з інвалідністю та учасників АТО", який ГО "Паросток" реалізує за сприяння Вінницької ОДА.
Учасників привітали директор вінницького інституту університету «Україна» Ганна Давиденко, директор департаменту з питань соціального обслуговування населення Людмила Негода, заступник директора центру «Промінь» Ірина Саранча.
Про впровадження інклюзивної освіти у вінницькій області розповіла виконавчий директор ЕФ «Подільська громада» Олена Давидова. Вона зазначила, що вже дві школи у нашому місті адаптовані для людей з інвалідністю. Також вимогам безбар’єрності відповідають міська бібліотека ім. Бевза і театр ім. Садовського.
У ході роботи форуму розповідалося про організацію навчально-виховного та реабілітаційного процесу у реабілітаційному центрі «Промінь». Насамперед це індивідуальний підхід до кожної дитини. Основна діяльність - це підбір і впровадження комплексу заходів, спрямованих на розвиток та коригування порушень розвитку дитини-інваліда, навчання її основам соціальних і побутових навичок, розвиток здібностей, створення передумов для інтеграції в суспільство
.
Були окреслені основні стратегії корекції розладів аутизму. На жаль за останній час ця хвороба поширилась і знання про неї є дуже актуальні. Наголошувалось, шо реабілітацію слід починати із налагодження контакту з дитиною, за допомоги прийнятних для неї способів – гри, жестів, комп’ютера. Дитину краще заохочувати, а не карати. Особливо важливе значення у вихованні аутичної дитини має організація її цілеспрямованої поведінки шляхом чіткого розпорядку дня, формування стереотипної поведінки в певних ситуаціях.
Увазі учасників форуму були представлені актуальні аспекти медико-соціальної експертизи при встановленні інвалідності з дитинства. Було надано інформація про вік, терміни і правила подачі документів, правила встановлення інвалідності, а також висвітлено деякі проблемні питання.
Законом України гарантується право на освіту для кожного. І учасники форуму мали можливість заслухати доповіді з актуальних питань щодо організації навчального процесу для дітей з інвалідністю. Зазначалося, що пріоритетним напрямком у цій галузі є інклюзія. Адже вона передбачає участь у навчальному процесі загальноосвітніх шкіл дітей із різними захворюваннями і формує принципи рівності і взаємоповаги у суспільстві.
Велику роль в організації успішного навчального процесу має асистент учителя. Учасники форуму мали нагоду переконатися, що саме за їх допомогою учень має успішно навчатися і є частиною колективу При вінницькій академії безперервної освіти є курси, на яких готують асистентів. Але не всі обирають професію за покликанням. І це може негативно вплинути на дитину. Вважається, що найкращим асистентом є один із батьків дитини, або член її родини.
Була представлена авторська програма А. Смолянінова нейро-психо-педагогічної корекції розвитку дітей з органічними ураженнями головного мозку «Рука-Мозок», розроблена фахівцями університету Каменського в Братиславі. Це комплекс лікувально-корекційних заходів, який поєднує в собі як специфічні, так і неспецифічні методи впливу на організм дитини. З свого досвіду я знаю, що батьки хворої дитини постійно шукають ефективні способи реабілітації. Ірина Пінаєва, мати двох дітей із діагнозом ДЦП вважає цю програму цілком дієвою.
На завершення Форуму винесено резолюцію, яка передбачає створення сприятливого середовища для впровадження інклюзивного навчання у Вінницькій області на усіх освітніх рівнях, а також усебічне забезпечення якості та доступності реабілітації та освіти для кожної людини з інвалідністю, незалежно від місця проживання.
Немає коментарів:
Дописати коментар