18.12.21

УЧАСТЬ ЛЮДЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ В ПРИЙНЯТТІ РІШЕНЬ У СВОЇХ ГРОМАДАХ

     


  Основна ідея діяльності громадської організації «Соціальна Інклюзія» полягає у тому, щоб створити умови для згуртованого середовища самодостатніх людей, які обізнані щодо своїх прав та можливостей і мають уявлення, яким чином їх реалізувати.  

Інклюзія — це включення до суспільного життя, можливість розвиватися й втілювати свої ідеї. Також це означає бути почутим і, незважаючи на обмежені можливості, вільно висловлювати свою думку та мати вплив на вирішення проблем, які турбують.

Саме тому першим проєктом, який реалізує «Соціальна Інклюзія» в партнерстві з Вінницькою обласною універсальною науковою бібліотекою імені К. А. Тімірязєва, є «Участь людей з інвалідністю в прийнятті рішень у своїх громадах: вчимося застосовувати громадські технології».

У рамах виконання проєкту проводяться вебінари, де розповідається, як у зручний і доступний спосіб можна встановлювати зв’язок із владою, впливати на її рішення та вносити свої ініціативи. Це можливо завдяки спеціальним технологіям сivic tech, що можуть спростити зв’язок між суспільством і керівництвом громад.  

Учасникам онлайн-заходу була змальована історія створення зазначених технологій  сivic tech, а також представлені цікаві проєкти й описані найвідоміші варіанти їхньої реалізації.  Одним із них став британський вебсайт «Моя спільнота», через який кожен громадянин може звернутись до свого депутата. Також був наведений приклад сайту США «OpenCongress» — порталу, де зібрано й дохідливо пояснено виборцям все, що відбувається в Конгресі. Далі розповідалося про проєкт «Відремонтуйте мою вулицю», на якому були висвітлені найуспішніші приклади взаємодії громадян із владою в Україні. Наприклад, мапа звернень до диспетчерської служби в Харкові, а пізніше в Києві.  

Спікерка заходу Оксана Яцюк підкреслила, що звернення до влади мають відбуватися у двосторонньому діалозі з тими посадовцями, до кого воно було спрямоване. Саме тому важливо користуватись такими технологіями, які є дієвими в цій конкретній ситуації. 

Учасники заходу дали своє визначення терміну «civic tech». На їхню думку, це «усвідомлена, організована діяльність, яка спрямована на встановлення діалогу між громадянами й владою», «можливість ділитися інформацією та отримувати її», «доступність і зворотній зв’язок між владою й людьми», «ефективність,  доступність, економія часу і ресурсів», «засоби, які є доступні для кожного громадянина», «технології, які запобігають різним типам порушень, полегшують зв’язок між владою та громадськістю».

Загалом прийнято вважати, що civic tech — це ІТ-рішення, які спрощують комунікацію між державою, бізнесом і громадськістю та залучають громадян до спільного вирішення проблем місцевого чи національного значення. Застосовуючи їх, маємо можливість долучитися до вирішення соціальних проблем, а також заявити про свої громадянські позиції.  Практичні знання й навички, які слухачі отримали під час вебінару, можуть стати дієвим засобом, що допоможе принести очікувані зміни.

 

 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар