17 грудня спільно з
Вінницьким обласним центром соціально-психологічної реабілітації дітей та
молоді з функціональними обмеженнями «Обрій» у відділі економіки і новітніх
технологій Вінницької ОУНБ ім. К. А. Тімірязєва була проведена
конференція-дискусія «Розповідь про перші кроки раннього втручання батьків,
спеціалістів – батькам, спеціалістам»зі скайп-зв’язком із Харківською та Львівською
областями та круглий стіл «Розбудова соціальної послуги «соціальна
адаптація та дотримання репродуктивних
прав людей з інтелектуальним порушенням» зі скайп-зв’язком із Львівською
областю. Участь у заході брали представники влади, громадських
організацій, фахівці соціальної,
освітньої та медичної сфери.
Круглий стіл
«Розбудова соціальної послуги «соціальна адаптація» та дотримання репродуктивних
прав людей з інвалідними порушеннями» відбувався у рамках проекту «Вчимо
навчати життю – розбудова соціальної послуги «соціальна адаптація» через
впровадження навчального курсу з питань сексуального та репродуктивного
здоров’я молоді з інтелектуальними порушеннями», за фінансової підтримки
Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Вінницької
ОДА.Упродовж багаторічної діяльності метою цих установ була допомога людям з інвалідністю. Це переважно особи з
інтелектуальними вадами. Різних аспектів торкалась їх діяльність. Цьогорічний
захід підіймає питання статевого виховання.
На репродуктивне здоров’я має право кожний громадянин України. І чим більше
будь-яка людина буде ознайомлена з його нормами і правилами, тим менше проблем,
пов’язаних із цією сферою в неї виникне.
Подібні труднощі виникають у всіх. Але людина з інвалідністю має свої
особливості
Модератор заходу Наталія Головко констатувала сумний факт – на
законодавчому рівні питання репродуктивного здоров’я осіб з інвалідністю не
розглядається взагалі. Із цього виникає ряд проблем, насамперед у родині.
Розуміючи складнощі, що виникають у наслідок статевого дозрівання, можливо
уникнути багатьох проблем. Випадки
сексуального насильства людей з інтелектуальною неповноправністю непоодинокі. І
навіть коли і сама людина з інвалідністю і її найближче оточення вміють долати
такого роду складнощі, загроза може виникнути у зовнішньому середовищі. Не обережне
слово, погляд, натяк може звести нанівець всі досягнення.
Складнощі виникають і через стереотипи, які так закорінені у нашому
суспільстві. Це і загроза народження хворої дитини у пари з інвалідністю, і неадекватна
статева поведінка людини із вадами розвитку, і нездатність людей зі
інвалідністю створити сім’ю і виховати
дитину. Але цих проблем можна уникнути шляхом спостереження, особистісного
підходу, а іноді просто зайнятості.
А ще проблеми
трапляються через необізнаність самої людини з інвалідністю. У звичайному
середовищі підліток, а подекуди ще й дитина, отримує інформацію з інтернету та
від однолітків. Людина з вадами розвитку
не завжди має доступ до такої інформації. І коли надходять статеві
зміни, з’являються проблеми. Саме батьки першими мають у доступній формі
передати дитині всі необхідні знання.
Інформація про відносини, про властивості організму, про догляд повинна
бути доступною і кваліфікованою для людей із різними формами розвитку і
інтелектуальних можливостей. Виходячи з цього був роздоблений спеціальний курс.
Робота проводиться: підготовка до курсу, заняття і аналіз наслідків курсу.
Саме проведення курсу вимагає від тренера кваліфікованості, розсудливості,
поінформованості. Адже людина має почути тільки те, що здатна прийняти. Слухачів розподіляють на групи і
подають інформацію залежно від інтелектуального розвитку, віку, статі, досвіду.
Починати потрібно із роботи з батьками та персоналом закладу. Спершу це
інформація про властивості організму, гігієну, відносини, кола спілкування.
Далі йде відбір тих учасників, з ким можна говорити на більш серйозні теми.
Курс справді актуальний. І якщо мова йде про інтеграцію в суспільство людей
з інтелектуальною недостатністю, варто заздалегідь передбачити ризики і
наслідки їх статевих потреб.
Немає коментарів:
Дописати коментар