01.06.2019

МОДА ОСОБЛИВОГО ПРИЗНАЧЕННЯ.


Незважаючи на недоліки і перешкоди у створенні інклюзивного суспільства люди  з інвалідністю постійно інтегруються у всі сфери сучасного життя. Зазвичай адаптуватися у новому середовищі буває нелегко. Повстає багато проблем. Одним із питань, що постійно турбують, є те, як я виглядаю, чи мій образ є привабливий?

Досить складно вибрати тканини для інвалідів, що задовольняють їхні вимоги: по-перше, вони повинні мати натуральний склад, а по-друге, відповідати експлуатаційним вимогам, до яких відносяться стійкість до навантажень, тертя, та інше. Перевагу слід надавати еластичним матеріалам із використанням натуральної сировини рослинного або тваринного походження.
Але головне це зручність.


Для людей з інвалідністю одягтися це досить важкий процес. Є випадки, коли він займає набагато більше часу ніж зазвичай і доводиться прикласти неабиякі зусилля. Дитину, що страждає на ДЦП, одягнути – це проблема. Руки та ноги погано згинаються. Просунути руку до рукава, а ногу в штани – буває непросто. Але дизайнери, що виготовляють спеціальний одяг, виявили, що коли підкладка буде із слизьких тканин, зробити це набагато легше. Коли ж і такий спосіб не є дієвим, рукави і штанини роблять такими, що розстібуються.

Також є складнощі із застібанням ґудзиків. У таких випадках краще замінити їх на магнітні кнопки. Користуватися ними легше. До того ж вони міцніше ніж інші. Ґудзики на штанах і спідницях легко можна замінити на резинку чи шнур, що затягується. А шнурки на черевиках на липучки.

Але будь-який одяг мале приховувати недоліки, а також підкреслювати вроду.    Саме для таких випадків розроблено моделі-трансформери, в яких одні елементи облягають і фіксують тіло, а інші створюють об'єм,

У людей на візках проблеми іншого характеру.  Головне – щоб одежа не стояла на заваді мобільності. Найкомфортнішим одягом є куртка. Важливо, щоб  вона мала високий ступінь ізоляції і була вітро- і водонепроникна.

Добре, коли на брюках дві молнії з боків для регулювання посадки на животі, а також регульовані манжети з липучкою. Краще їх розробляти з урахуванням анатомічних особливостей сидячої людини: спеціальний крій передбачає наявність широкої пройми, а також виточок в області колін і завищеною спинкою, що дозволяють носити брюки під час пересування на візку. Накладні кишені краще розташувати зверху над рівнем коліна.

Також потрібно продумувати гігієнічні нюанси: Людина  має швидко знімати і надягати речі без сторонньої допомоги. Модельєри використовують візуальні хитрощі: конструктують одяг так, щоб спинка була м'якою, бажано з текстилю, а полички костюма трохи продовжені.

У людей з ментальними порушеннями свої особливості. Головними критеріями у таких випадках мають бути простота і зручність використання. Звичайний одяг цих нюансів не передбачає. За великим рахунком, одяг для таких дітей не представляє з себе нічого надприродного - просто збільшені моделі для немовлят:

Для тих, хто має синдром Дауна, важливо врахувати хаотичні рухи рук і ніг, слабкі м'язи, а ще неуважність. Щоб шапка або рукавички не губилися, вони пристібнуті до основного одягу, а самі моделі одягу мають вільний крій.

Брюки мають бути досить широкі, щоб з процесом одягання було менше  проблем. Весь одяг краще конструювати без застібок. Краще на резинці чи із продітим фіксуючим шнурком. Зазвичай одяг часто забруднюється, або замочується. Тож виготовляти його краще з плащевої, або іншої слизької тканини, щоб можна було протерти.  

Для людей із вадами зору найскладнішим є повсякденний вибір одягу. Було б добре, як би до речей додавались етикетки шрифтом Брайля, де буде вказано назву, розмір і форму. Щоб швидко знайти потрібну річ, важливі контрастні відтінки світу і тіні.

В Україні на створенні одягу для людей з інвалідністю спеціалізується Kateryna Karol, що знаходиться у Львові, Це український бренд одягу та аксесуарів. Одяг Kateryna Karol поєднує сучасні простоту та інтелектуальність. Дизайнери працюють із натуральними матеріалами, тяжіють до трикотажу, використовують як лаконічний простий крій, так і більш об’ємні каркасні геометричні форми, акцентують на навмисне необроблених, незавершених деталях, активно застосовують контрасти - в матеріалах, обробці, кольорах, тонові градації. В колекціях Kateryna Karol багато ручної роботи.

Комментариев нет:

Отправить комментарий