23.12.20

СОЦІАЛЬНЕ ПІДПРИЄМНИЦТВО

 
Соціальне підприємництво – є одним з проявів громадянського, свідомого суспільства. Це  вид комерційної діяльності, де є можливість поєднувати власний бізнес із вирішенням соціальної проблеми, створюючи сприятливі умови  як для особистого розвитку, так і для покращення становища осіб, які цього потребують.

Основна ідея такого бізнесу полягає на тому, що частина прибутку відраховується на підтримку соціальної потреби, яку ясно бачить підприємець, і яка хвилює його. Це може бути скрутна ситуація знайомої людини, несправедливість, що виникла, незалежно від обставин, допомога воїнам АТО, створення додаткових робочих місць, тощо.

Зараз зацікавлені громадяни створюють підприємства, де мають змогу бути професійно реалізовані люди з інвалідністю. Можуть виконувати службові обов’язки навіть ті особи, що вважаються непрацездатними. Адже людям з ураженням опорно-рухового апарату можлива розумова праця і навпаки

Існують різноманітні варіанти. Майже усі галузі сучасної економіки можуть бути підходящою

основою для соціального підприємництва. Користь можлива всюди. Якщо це виробництво, на ньому можуть працювати люди, що за інших обставин працевлаштуватися не можуть , або частина доходу може бути спрямована на користь потребуючих. Якщо це послуга – то доступна для малозахищених верств населення. Також особам, зазначеним у статуті, може бути знижка на товар від виробника.

Підприємство, що бере на себе захист інтересів вразливих категорій населення, насамперед має бути фінансово стійким.  Основні фактори, що сприяють розвитку соціального підприємства: фінансова підтримка, підтримка держави / місцевої влади, навчання керівників, розширення виробничо-технічної бази підприємства, підвищення суспільної свідомості.

Довготривале  планування – це стратегічний план підприємства, а також реальний погляд на його неінший стан . До цього процесу можна віднести шляхи збуту товарів і послуг, пошук партнерів, шляхи отримання прибутку, залучення спонсорських інвестицій. Такий напрямок роботи необхідний для протидії сучасним фінансовим і організаційним викликам.  Такі обговорення здійснюється регулярно радою директорів чи акціонерів.

Частина додаткового капіталу соціального підприємства створюється за рахунок інвестицій і грантів.  Іноді сама ідея вашої діяльності приваблює спонсорів та спонукає підтримати зазначену справу. Але для того, щоб така підтримка була стабільною і довготривалою, важливо проявити себе, як надійного партнера. Тобто, виявити стабільність, надійність і прозорість роботи, а також запевнити, що фінанси розподіляються точно за призначенням.

Щомісяця варто робити звіти, влаштовувати брифінги, де наглядно показана діяльність компанії, а також виконання взятих на себе обов’язків. Також, для розповсюдження наглядної інформації добре використовувати соціальні мережі.

Стратегічні рішення щодо становлення, розвитку, і основних напрямків діяльності краще приймати колективно. Так як соціальне підприємство є спільною формою організації, щодо впровадження, власності і управління компанією, важливо залучати потенційних членів до ухвалення інших важливих рішень. Процес  планування є ідеальною можливістю залучити потенційних членів до відкритої дискусії, вивчити різні можливості, та прийняти рішення.

Підприємець соціальної сфери не зупиняється на досягнутому результаті. Пов’язавши долю із бізнесом, а також взявши на себе обов’язки щодо підтримки малозахищених категорій громадян, він постійно шукає шляхи удосконалення своєї продукції чи послуги. Умови постійно змінюються, диктуючи нові реалії. Для повноцінного успіху необхідний безперервний пошук та використання нових можливостей щодо служіння обраній місії. Виграє той, хто весь час розвивається, а також знаходить нові ідеї для досягнення мети, а також модернізації бізнесу.

Вінниця є флагманом щодо впровадження несподіваних ідей щодо підтримки людей з інвалідністю. Соціальний бізнес, що дає змогу реалізовувати свої сильні якості і водночас бути фінансово незалежним, не став винятком. 

Вінницька обласна громадська організація молоді з обмеженими фізичними можливостями «Гармонія» постійно віднаходить нові ідеї для дружнього гурту своїх членів. На базі Центру, який було створено силами активістів і небайдужих людей,діють гуртки і клуби різноманітного направлення. Та й самі клієнти центру мають неабиякі таланти. Вироби власного виробництва продаються у власному магазині і користуються попитом у вінничан.

Вінницький міжрегіональний центр професійної реабілітації інвалідів «Поділля» здійснює підготовку людей з інвалідністю віком від 16 років до професійної (трудової) діяльності, відновлення працездатності та здобуття професії. Також є розробниками ідеї соціального підприємства з транзитними місцями.

Підприємство "Віз - на возі", засноване на власності Асоціації захисту та допомоги інвалідам "Відкриті серця". Це - спеціалізована транспортна служба для перевезення людей на візках, а також підприємство забезпечує робочі місця для людей з особливими потребами.

Це лише деякі приклади успішного соціального бізнесу у Вінниці.

 

 


Немає коментарів:

Дописати коментар