30.08.19

ВІДКРИТТЯ ЦЕНТРУ ОБСЛУГОВУВАННЯ ЛЮДЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ «INVA-INFORM».


У Вінницькій обласній універсальній науковій бібліотеці ім. К. А. Тімірязєва створений Центр обслуговування людей з інвалідністю «INVA-INFORM».

Особисто я пам’ятаю цю бібліотеку з дитинства. Тут все життя працювала моя мама і саме тут я, маленькою дівчинкою набувала свій  перший досвід інклюзії. Це було і залишається місце, куди мені хочеться повертатися знов і знов.

Двері бібліотеки завжди були відкриті для людей з інвалідністю і як же приємно було спостерігати за кроками, які колектив робив назустріч нам. Особливо, коли це відбувається вперше. Перший пандус, перша домовленість про співпрацю, перша зустріч із клієнтами Центру «Обрій», перший круглий стіл.


І тепер теж було все вперше. Перша звістка про створення Центру обслуговування людей з інвалідністю, якій я так зраділа, перші ідеї. А далі послідовна, кропітка робота, щоб забезпечити доступність і комфорт.

Як зазначалося вище, вхід до бібліотеки обладнаний пандусом. Було вирішено створити Центр при відділі попереднього замовлення, МБА та видачі літератури. Відділ перемістили у велику, світлу залу.


Основна ідея Центру - забезпечення користувачів з інвалідністю безбар'єрними та безперешкодними можливостями отримувати інформацію в доступних для сприйняття форматах, індивідуальний підхід під час обслуговування кожного користувача, використання новітнього спеціального забезпечення, комп’ютерно-технологічних засобів, спеціальних інформаційних технологій.

Стелажі розміщені так, що до між ними легко проїжджати на інвалідному візку і обирати потрібні книжки. Література на полицях розташована за жанрами. Якщо бажана книжка знаходиться в іншому відділі, працівник приносить її користувачеві у Центр. Відтепер людина на візку має змогу самостійно користуватися послугами бібліотеки..   

Створено місце для користувачів з вадами зору. Це ПК із спеціальними програмними
продуктами, які покращують доступ до користування інформаційними технологіями. Перша програма - NVDA - це невізуальний доступ до робочого столу комп'ютера, що працює за рахунок мовного оповіщення користувача про об'єкти на робочому столі і вікнах, дії і процеси.

А також програма КНОП, яка э клавіатурним тренажером. Програма є унікальною. Використовуючи її, можна на протязі двох місяців опанувати невізуальний доступ майже до всіх базових програмних продуктів. Аудіоуроки є дієвими і цікавими. Вони подані у форматі лекцій, вправ і навіть диктантів на час.   

Відкриття Центру відбулося 28 серпня. Мій виступ було включено до урочистої програми. Це для мене знов було вперше. Разом із своїми колегами я мала змогу поділитися наскільки  «INVA-INFORM» важливий для мене. Сподіваюсь, це допоможе втілювати  ще більше цікавих ідей для досягнення як свого власного успіху, так і для подолання бар’єрів людей з інвалідністю, які поряд.

Мій виступ став можливим завдяки програмі синтезації мови Linka , яка перетворює набраний текст у сказані вислови, а також допомогає людям із вадами мовленння, їхнім родичам і друзям розгорнуто спілкуватися і розуміти один одного.

Вперше до бібліотеки завітало так багато знайомих і незнайомих людей з інвалідністю. Це представники реабілітаційних центрів, громадських організацій і просто люди з активною громадською позицією і ті, що не шкодують своїх зусиль для покращення наших умов життя.

Дякую своїй мамі за допомогу. Дякую всім своїм колегам за довіру і підтримку, зокрема Галині Миколаївні Слотюк, Ларисі Борисівні Сеник, Тетяні Попельянц Ользі Подзолкіній, Тамарі Іванівні Лятавській. Особлива подяка Миколі Баланчуку за технічну допомогу і оптимізм.
Мій виступ був би неможливим без виручки моїх друзів – Юрія Бойко і Ярослава Дишука. Я дуже вам вдячна. Як добре, що ви є!!

Робота  центру буде висвітлюватися на блозі INVA-гурт . До зустрічі на його сторінках та у центрі INVA-INFORM, де завжди раді бачити Вас.

Немає коментарів:

Дописати коментар