13.04.13

ІНФОРМАЦІЙНІ ВІЙНИ



На початку варто визначитися із самим поняттям. Адже термін "інформаційна війна" є порівняно новим, попри те, що такі війни вже ведуться багато років. А якщо сприймати це поняття дослівно і буквально - як "війну за інформацію", то в такому ракурсі воно не має змісту. Адже у наш час практично будь-яка інформація доступна для всіх бажаючих (за винятком різних д. Отже, у Вікіпедії поняття "Інформаційна війна" трактується як "комплекс заходів з інформаційного впливу на масову свідомість для зміни поведінки людей і нав'язування їм цілей, які не входять до числа їх інтересів, а також захист від подібних дій". Об'єктом такої війни є масова свідомість.


Інформаційні війни своєю метою вважають вплив на масову свідомість і її зміну - як максимум. І як мінімум - деморалізація супротивника, зміна його переконань. В ході цієї війни її головним знаряддям є засоби передачі інформації : і традиційні засоби масової інформації, і чутки, і плітки. При цьому часто використовується спотворення фактів, маніпулювання думками, представлення інформації у вигідному для однієї із сторін світлі, іноді це - провокація і шантаж. Раніше інформаційні війни називали звичайною пропагандою. Значного успіху у цьому досягли і ідеолог фашизму Йозеф Геббельс, і пропагандистська машина Радянського Союзу. 

Вільний доступ до інформації, поява Інтернету привели до того, що кількість інформаційних війн і їх тривалість різко зросли. Адже поширення інформації у наш час відбувається практично миттєво. І " злитий" в Мережу компромат дуже швидко розходиться - якщо не по офіційних каналах, то за допомогою звичайних користувачів через їх блоги і форуми. І ці користувачі часто навіть не замислюються, що мимоволі стали учасниками інформаційної війни, якщо ж навпаки, вони не були найнятими копирайтерами - " кротами". Інтернет є особливо сприятливим середовищем для інформаційних війн ще і тому, що тут дуже складно відстежити автора первинного скандального повідомлення на відміну від паперового видання, де у кожної статті є автор, а у журналу чи газети - видавець, які відповідають за опубліковані матеріали

Інформаційні війни ведуть між собою держави, окремі компанії і, звичайно ж, політики. Військові дії в усіх випадках практично однакові і не залежать від об'єкту нападу. Головне - це змінити громадську думку так, щоб виставити супротивника в потрібному світлі.

Немає коментарів:

Дописати коментар