18.03.11

БІБЛІОТЕКА СЬОГОДНІ.


Сучасні люди дотепер вважають, що бібліотеки зупинилися у своєму розвитку й вже не в змозі нічого нового внести в розвиток культури.

Не хочу вас розчаровувати, але це зовсім не так. Бібліотеки ніколи не переставали розвиватися й удосконалюватися. 21 століття, століття впровадження нових технологій, торкнувся й бібліотек.
То як же виглядає сучасна бібліотека й чим вона може порадувати нас?

Сьогодні людство вступило в нову еру - еру інформаційного суспільства. Суспільства, де в першу чергу цінується сама людина, її здібності, таланти, духовні сили. Суспільство, в якому знання, інформація відіграють особливу роль. Вони такі ж важливі, як гроші, фізична праця. Адже інформаційна культура допомагає пройти нелегкий шлях перетворень ізольованої від суспільства, розгубленої людини до цікавої особистості, ерудованого співрозмовника, досвідченого фахівця.
 В таких умовах корисна інформація повинна бути доступною, місце її знаходження має бути широко відоме Роль бібліотек при цьому суттєво підвищується, адже саме в бібліотеках зберігають накопичену інформацію і знання та надають доступ до них.. Тут стираються кордони між виробником інформаційних продуктів і їх споживачем. 

Великі бібліотеки стали перейменовуватися й перетворюватися в бібліотечно-інформаційні центри. У таких центрах, як правило, зберігаються стандартні уявлення про бібліотеку. Вони так само складаються з абонементів і читальних залів. Але в них стали з'являтися електронні або комп'ютерні зали.
Бібліотеки є активними пропагандистами інформаційного суспільства. Вони вказують своїм читачам на їх права щодо безперешкодного доступу до інформації, відкрити нові, цікаві твори, 
Але й буває так, що читачеві просто не цікаво або бракує часу передивлятись багато документів у пошуках бажаної теми.  Саме для цього сотворяються бази даних, аналітичні видання, де вся потрібна інформація згрупована і від систематизована.  Головним є те,що вона найновіша, достовірна і актуальна.

Сьогодні публікується безліч нових творів за різноманітними темами. Шукаючи те, щодо вподоби, читач може загубитися різноманіття видань. Кожна бібліотека ретельно відслідковує книжкові новини, вивчає і систематизує їх. Із кожним читачем проводяться бесіди щодо його книжкових вподобань. Згідно них бібліотекар підбирає літературу, яка б припала до душі і могла б  задовольнити інформаційні потреби користувача.
Напевно, кожна людина знає, що абонемент - це відділ бібліотеки, у якому можна взяти літературу додому. Художню, навчальну й просто пізнавальну. Читальний зал - це відділ, у якому можна одержати добірку інформації з більше рідких і унікальних книг, які звичайно додому не видаються.

Для чого ж тоді потрібний електронний зал? В електронному або комп'ютерному залі завжди можна одержати будь-яку інформацію, що не можуть надати в друкованому виді, ну тобто як книги і періодичні видання. Це Інтернет, довідково-правові бази - це бази даних, у яких можна знайти будь-який закон, постанову або навіть кодекс із усіма коментарями. Якщо ж відвідувач центра не вміє користуватися комп'ютером, то йому завжди допоможуть співробітники - консультанти електронного залу.

Оскільки мова зайшла про співробітників бібліотеки, то давайте відразу розвіємо міф про зовнішній вигляд бібліотекаря. Багато хто й донині малюють у себе в голові образ бібліотекаря помилково: сувора жінка в окулярах, без макіяжу, у запраному одязі й із закрученою гулькою волосся. Ні, це далеко не так. Сучасні співробітники сильно помолоділи й преобразилися. 
На сьогоднішній день, щоб стати працівником нового бібліотечно-інформаційного центру, не обов'язково мати бібліотечну освіту. Зараз у такі центри приймаю співробітників зовсім різних професій - це психологи, філологи, економісти, державні службовці, екологи, дизайнери й навіть програмісти. І всі вони зобов'язані володіти комп'ютером, основами права, етикетом, психологією, загалом, бути всебічно розвиненими особистостями.

Бібліотека - це як би центр інформації, яка відбирається з різних джерел. Книги від класичної до елітарної літератури, величезний вибір періодичних видань від наукових до розважальних.

Немає коментарів:

Дописати коментар